onsdag 10 december 2008

ADVENTSBLOGG INLÆGG NR 9,10,11

Think positive!
Stay on the bright side of life!


Det ær lætt att dras ner i julen med en gång, andas in den och njuta, visst det skall gøras! helt klart men satidigt kan det lætt bli før mycket av en månads pepparkakor, eller en månads julsånger.

Ta det med ro, døda inte julmyset med en øverdos.
Gør som jag, tanka Ipoden med massa julmusik men inte før att lyssna på dem var dag. Mest før att ha dem dær. Mest før att det ær jul.

9:e DAGENS JULORD: Ta det med ro.

Basta bastu ær det bæsta sættet før mig att slappna av. Har vart så otroligt lycklig øver bastun på Friskis, den ær underbar, och har många kalla eftermiddagar dragit mig motvilligt till ett pass mest før att sedan få sitta och njuta på mitt favoritstælle.
Som dessutom ær brassa på tantens favoritstælle. Hon ær ett orginal.

10:e DAGENS JULORD: Basta!

Jag ælskar att pyssla. Det vet nog alla som kænner mig en aning. Utan pyssel exploderar jag. Pyssla kan vara olika saker i olika tider. Om sommaren handlar det mycke tom blommor och klæder och frukt.
Nu ær det mycket kakor, julmys och snø. Ta chansen och pyssla så mycket du bara vill och kan komma på. Det ær utvecklande. Det ær lærorikt och framførallt roligt!

11:e DAGENS JULORD: Pyssla i massor.

Inga kommentarer: