fredag 9 februari 2007

Ö-rike! Here I come!

Idag bär det av till Österrike, ska bli hur skoj som helst. Dessvärre gjorde jag världens tabbe igår. Ni vet när man har en känsla av att man egentligen bör avstå något så lockar det hundra gånger om att göra det ändå, enbart för att bevisa motsatsen. Saken är den att jag har avstått en hel del träningar de två sensate veckorna, dels på grund av sjukdom men även för att jag velat hålla mig frisk och hel inför skidveckan. Beslöt mig i varje fall för att träna en sista gång igår, något jag aldrig skulle ha gjort.

Sprang mot trampetten, tog avstamp, snurrade runt i vad jag trodde en rätt okej volt. Oj vad fel det kan bli, mattan var närmare än jag trott och när jag sträckte ut fötterna för en perfekt landning vred jag till både knä och fot.
It was ment to be, är det enda jag kan trösta mig med...
Hoppas att skadorna läker över natten.

Blir man inte trött på sig själv i sådana här situationer. Jag blir åtminståne det.
I vilket fall som helst ska jag ha en underbar vecka i Alperna, med eller utan knä och fot!

Inga kommentarer: