lördag 3 februari 2007

Det hettar till...

Efter ett härligt glas med kall päroncider och några klunkar öl (endast för tränings skull, kan absolut inte dricka öl) beställer vår käre och busige kompis in två shots till mig och Johanna. Snällt tänker jag och luktar suspekt på den genomskinliga vätskan. Trots en viss orolighet vill man ju inte vara feg och backa ur nu i sista sekund.

ETT, TVÅ, TRE och ner åkte den. Första tanken, MUMS det här smakar ju Sambuca. *Alla inblandade vet vilken oerhörd relation jag har till den drycken. En hisoria att ta någon dag framöver.
Jag tror det hann gå cirka en och en halv sekund innan jag tog mig för strupen och utbrast: Aaaaa det brinner i halsen! Klunka öl, trots att, ja ni vet. Ner i handväskan och fiffla upp en halstablett fort som bara attans. Läpparna, ja läpparna skall vi inte ens tala om, två röda svullna tomater.
Mitt emot sitter vår käre bordskajvaljer och asgarvar, men den bjuder vi på.
På något mycket oplanertat sätt fick han igen senare under kvällen, med både det ena och det andra. Ni skulle bara veta.

Ja så vad drack vi då? På cocktailguiden kallas den:

Flat Line är sjukvårdsuttryck när hjärtat stannar och EKG visar en rak linje

Ja, nu vet du ju vad du skall bjuda på om både du och personen i fråga vill ha en, låt mig säga spännande upplevelse.

http://www.cocktailguiden.com/

Inga kommentarer: