torsdag 17 december 2009

Alltid samma vända...

Det är alltid likadant när man kommer hem.

1. Går jag runt i huset och påpekar att det står en grön lampa på mitt rum som inte stått där tidigare, eller frågar vart den vita stolen tagit vägen.

2. Ser röran som växer upp av både kvarlämnat skit och den nya resväskan. Måste packas upp, tråkigt tråkigt!

3. Den heliga sängen intas, sovs i länge och vaknas ur, trots att jag hellre hade sovit kvar.

4. Promenaden runt finnsjön, fast idag var det minus 10. Well inget att göra åt, tradition är tradition.

5. En tur in till stan, se om Göteborg är sig likt.

6. Konstatera att jag måste rensa ur alla 5 garderoberna i rummet, i efterhand kan jag ångra att jag fick rummet med 5 garderober.

7. Måste göra klart mina fotoalbum, men det finns aldrig lim hemma, samma veva som vanligt.

8. En "to-do" lista skrivs i all panik över att det var tusen saker som behöver fixas.

9. Massa tråkiga räkningar sedan stenåldern betalas.

10. Ett enhälligt konstaterande att Chippen blivit 5 kg tjockare sen sista, vilken slappiskatt!

11. Ringer lite kompisar jag inte träffat på allt för länge!!

12. Inser att det trots allt inte finns så mycket att göra i lilla Mölnlycke.

13. Konstaterar att folk skaffat tre barn och förlovat sig sen sista, jag hänger helt klart inte med. Skrämmande iaf!

14. På det stora hela, skönt att vara hemma, nu längtar jag till jul!

Inga kommentarer: