söndag 7 december 2008

Adventsblogginlägg NR 6 & 7

Helgerna är alltid hektiska. Oavsett om man jobbar eller inte. Varför är det så!?

Jag tror det beror på att helgerna är fulla med förväntan på gott och ont. Helgerna har mer att erbjuda, mer mys och mer fest.
Mer samvaro och spänning!
Jag älskar dessa oväntans dagar. De som kan bli vad som helst. De som kan knasa till sig och vända dig upp och ner! Jag älskar det, och jag älskar fulla helgscheman, men helst sådana som spontant ändras hela tiden.

Det har snöat här! Det har snöat massor och jag blev alldeles livlig och sprallig. Tror det är för att jag har lycjats få till det så att jag stängt in mig själv på ett kontor åtta timmar om dagen. Då blir man barnsligt sprallig så fort man kommer utanför kontorstols området.
Såhär mycket älskade jag (lite med också) den nyfallna snön:
  • Jag startade ett snöbollskrig uppe på rökrutan med mina mycket äldre kollegor, åtminstone uppskattat från min sida!
  • Jag gjorde en snöängel, klev upp så där försiktigt som man alltid gjör för att inte lämna några fotavtryck. Konstaterade att min ängel har växt extremt fort sen sist.
  • Tummlade runt i bara mjukisbyxorna ner för slänten i vår park, fick snö innanför tröjorna och gapskrattade tilsammans med Nora.
  • Gjorde en mycket ståtlig och fin snögubbe!
  • Och såklart en snölyckat på innergården...
  • Kastade snö rätt upp i luften och fångade nerfallande flingor på tungan.

6:e DECEMBERS JULORD: Älska SNÖ

Tidigt morgonen därpå traskar förväntansfulla själar iväg till Designers egen julmarknad här i Oslo. Det var fullproppat med kreativitet! Massa underbara idér, vacka handlagade smycken, m.m.

Framförallt gillade jag trasan " 91 % av alla kvinnor har mer sexlust om det är rent i köket". Lakanet med diabild av två sammanslingrade personer skapade även heta diskussioner. Kakfat av gramofonskivor är vackert!

Jag är en typsik julmarknadstjej. Älskar att se allt folk som kommit dit för att skapa sig stämmning. Minst lika skoj är det att se alla utställarnas förväntansfulla blickar och höra på de ivriga förklaringarna om hur de tänkte då de skapade just den produkten.



Jag blir varm innombords av krativitet.

7:e DECEMBERS JULORD: Låt helgerna vara hektiska men stressa inte. Låt de spontana händelserna stå i centrum. De spontana kreativa.

Inga kommentarer: