onsdag 28 februari 2007

Lunka på

Häromdan fastnade mina ögon för rubriken: Livslunken på en lapp som hängde överst på anslagstavlan inne i personalrummet. Eftersom jag tillbringar många av mina dyrbara timmar varje vecka på ett dagis händer det inte allt för sällan att jag ser liknande anslag. Därför raderades detta ord, livslunken, snabbt bort från min näthinna. Det var först några dagar senare då en av arbetskamraterna stolt meddelade att hon tagit en extra sväng på promenaden till jobbet som jag hajade till.

- Nu är jag uppe i 3540 steg.

Tävlingsmänniska som jag är gjorde detta mig intresserad. En stegräknare, något som jag tidigare alltid fördummat, vad ska man med en sådan till... Nu är jag helt fast.
Det är verkligen motiverande. Jag har både tagit en och två extra promenader de senaste dagarna för att komma upp i de rekommenderade 10 000 stegen om dagen., det är skoj helt enkelt.

Go with the flow

Inga kommentarer: